Sunday 15 May 2011

Read Quran Surah Az Zukhruf ayat 68-70





Az-Zukhruf
My devotees! No fear shall be on you that Day nor shall ye grieve― (68) (Being) those who have believed in Our Signs and bowed (their wills to Ours) in Islam. (69) Enter ye the Garden, ye and your wives, in (beauty and) rejoicing. (70)




Az-Zukhruf
It will be said to the true believers of Islâmic Monotheism): My worshippers! No fear shall be on you this Day, nor shall you grieve, (68) (You) who believed in Our Ayât (proofs, verses, lessons, signs, revelations, etc.) and were Muslims (i.e. who submit totally to Allâh's Will, and believe in the Oneness of Allâh - Islâmic Monotheism) (69) Enter Paradise, you and your wives, in happiness. (70)






Az-Zukhruf
(Mereka yang bertakwa itu, diberi penghormatan serta diseru oleh Allah Taala dengan firmanNya): Wahai hamba-hambaku! Pada hari ini kamu tidak akan merasai sebarang kebimbangan (dari sesuatu yang tidak baik) dan kamu pula tidak akan berdukacita. (68) (Mereka itu ialah) orang-orang yang beriman akan ayat-ayat keterangan Kami, serta mereka menjadi orang-orang Islam yang taat patuh, (69) (Mereka diberi sebaik-baik balasan dengan dikatakan kepada mereka): Masuklah kamu ke dalam Syurga bersama-sama isteri-isteri kamu (yang beriman), dengan menikmati sepenuh-penuh kegembiraan dan kesenangan. (70)


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails